fredag 18 januari 2008

Kraftig omrörning

Nej någon is finns inte i sikte i närheten. Klubben ordnar nog en (lång) busstur till fjärrisar på söndag. Lika bra det. Kylan i nästa vecka kommer inte räcka långt. Kanske skulle det räcka för att frysa Göta Kanal. Men till råga på allt har Kanalbolaget tömt kanalen vid Söderköping. Har de inte koll på att vi ska ha Internationell Israpportörskonferens där 1-3 februari? Skärpning.

Vi får hoppas att stormen (har det fått något namn ännu?) kan se till att röra om ordentligt i atmosfären så vi kan bryta det väderläge som rått sedan årsskiftet.

Rört om har Miljökontoret i Linköping gjort i politikernas planer på att bygga fotbollsarena på Stångebro. Lasse skriver att det kanske inte blir någon flytt av bandyplan. Bra då att vi redan har funderat på plan B: förbered för att kunna konstfrysa is på löparbanorna på den nya friidrottsarenan som också diskuteras i Linköping. Jag undrar om det går att hitta ett underlag som både är bra för löpning och för konstis. Kanske kan Topptrack från Swedice vara ett alternativ?

Trots flitigt sökande på Linköpings kommuns webb lyckas jag inte förstå de aktuella planerna på hur friidrotten på Folkungavallen ska ersättas. En idé (från 2005 tror jag - gäller den fortfarande?) gör gällande en rejäl satsning vid Campus valla läs vidare hos Akademiska hus och i denna broschyr. Det skulle vara ett perfekt läge tycker jag. Det saknas helt lämpliga utomhusaktiviteter vintertid i denna del av staden varför en skridskooval här passar bra.

Återigen, ska man begripa vad som är på gång bland politiker och tjänstemän duger inte webben. Man måste maila eller ringa och fråga någon. Är jag konspiratorisk om jag tror att det är medvetet. Ju mindre publicitet ju enklare beslut, eller?

Inga kommentarer: