söndag 16 november 2008

Fullt ös i Jämtland

Säsongen är på gång för fullt i Jämtland. Se forumet hos Storsjöns Långfärdsskridskoklubb. Jag ber om överseende med att jag inte förrän nu rapporterar om att premiären i Östergötland redan skett. Naturligtvis ska ni inte behöva läsa det hos Jörgen. Premiären skedde 4 november i trakten av Åtvidaberg.

Kommande vecka startar LLK:s säsong i och med ledarupptakt och möte för israpportörerna. På SMHI kan man idag läsa riktigt ljuvlig prosa:
"Under veckoslutet drar riktigt vinterkall luft ner över hela landet med nordlig vind. Det blir några minusgrader även dagtid ända ner över Götaland. I norra Norrland 10-20 minusgrader. Luften är rätt torr och det innebär klart väder på flera håll, men snöbyar kan förekomma." Saxat från SMHI 2008-11-16.
Kanske kan det bli isar till söndagen?

Jag brukar ju dokumentera här när jag skaffat ny utrustning. På utförsäljningen när Lifestyle Sports sorgligt nog stängde i Linköping köpte jag mig ett par nya vinterkängor. De heter IceBug och är lätta, vattentäta och har dubbar under sulorna. Idealiska för långfärdsskridsko kan tyckas; men de kräver att man bygger sin egen bindning, vilket jag ännu inte gjort.

2 kommentarer:

Jörgen sa...

Om det blir skridskois på söndag blir jag lycklig!
Håll oss uppdaterade!

Anonym sa...

Vi ser fram emot is här i Södermanland också. Först kom dock lite snö, men till helgen ser det lovande ut.

Under tiden kan man ju fundera om plastis kan vara ett alternativ till konstfrusna banor. Jag läser om det i dagens nummer av NyTeknik. /lerdalen