måndag 28 april 2008

Linköping som vinterstad

Linköpings Kommun har nyligen presenterat en översiktsplan. Det är ett ambitiöst arbete nedlagt på detta och det kommer att påverka Linköpings utveckling till stor del.
Döm om min förvåning när jag inte hittar något annat än inomhusidrott för vilka aktiviteter som kommunen ska erbjuda medborgarna på vintern. Det verkar som vi ska titta på hockey och simma från oktober till april. Jag måste nog skriva ett remissvar och ta upp idéerna kring konstfrusen skridskoslinga som jag skrivit om här på bloggen.

Imorgon är det förövrigt Kommunfullmäktige i Linköping. På agendan står att besluta om Idrottspolitiskt program 2008-2015. Märkligt att Kommunfullmäktige kan besluta om ett sådant program samtidigt som det är näst intill omöjligt att ta del av det via webben. Jag antar att det är det här dokumentet som ska klubbas. Det stöder indirekt en 400 m konstfrusen rundbana iochmed att man talar om evenmangsidrott och stora arrangemang.

Inga kommentarer: