tisdag 7 oktober 2008

Säsongens första rapporterade tur

Jag måste erkänna att denna rapport är lite sen. Redan den 25 september togs de första skären på nyis för säsongen 2008/2009. Detta enligt en post på Isplanket. Det måste ses som en bitter miss att inte denna post kom till skridskonätet istället.

En kul nyhet gäller väderdata. Den norska motsvarigheten till SMHI har en helt öppen approach till väderdata och bjuder både på prognoser och observationer på yr.no. De har många olika presentationsformer. Min favorit är den nedan som till stor del liknar de detaljerade meteogrammen från den polska tjänsten som du hittar här.


För att lägga in Linköpings prognos i din egen sida kan du klippa in nedanstående kod (och byta ut { till <>):
{script type="text/javascript" src="http://www.yr.no/sted/Sverige/Östergötland/Linköping/ekstern_boks_time_for_time.js">

4 kommentarer:

Jörgen sa...

Är det månne dags för lite betting?
När sker skridskopremiären i Östergötland?

Om jag inte missminner mig så har väl du prenumererat på premiärturerna de sista åren?!

Peter Dahlén sa...

Javisst! Jag tror vi tar premiärskären före jobbet den 4/11 på Rosenkällasjön.

Jörgen sa...

Ok.
För att jag ska kunna ha en rimlig chans i denna betting, ber jag dig lista premiärdatumen för de senaste fem åren.

Jörgen sa...

Kan ju även passa på att rapportera om att snön är på gång in.

Städjan har snö och de första längdspåren är dragna:

http://www.idrefjall.se/blogg.asp/id/4060


http://www.dt.se/nyheter/alvdalen/article358201.ece