torsdag 27 december 2007

Magiska Marvikarna

Så blev det dags för en klubbtur även denna säsong. Dagens utflykt gick till Marvikarna i Sörmland. En bra bit att åka med bil men mycket fina isar. Vi åkte ca 36 km på spegelblanka isar.
Ett glädjande besked var mina nya pjäxor. Jag var helt torr om fötterna hela dagen trots att det var ca 1 cm vatten på isen och ett antal promenader över land under vilka man vadade i vattnet. H som hade Alpina var genomvåt före lunch. Han lovade sig själv nya pjäxor innan nästa tur.
Isen var 116 mm tjock enligt Porsby-Valtonen metoden.


Igår, på annandagen, var vi på Stångebro hela familjen och träningsåkte. Sonen gillar sin nya hjälm och de nya hockeyrören. Det var så kul att de var tillbaka dit idag när jag var ute på tur. Imorgon åker vi nog till landet för att testa Långsjön norr om Bie. Då ska nog sonen testa de nya långfärdsskridskorna.

2 kommentarer:

Peter Dahlén sa...

Film från turen finns här.

Anonym sa...

schysst att ni kom iväg till Marvikarna! Läste du min israpport och färdrapport? Jag hoppas hitta is i Sörmland på fredag. Det borde väl gå?